Monday, 22 June 2009

hari bapa... rindu ayah...

td pergi pusara..
terasa sgt tenang bila dapat ziarah pusara ayah..
tetap cantik dan berseri..
tetap lapang dan teguh..
walau hanya menggunakan kayu..
sebagai kepuk dan nisan...

ramai kelihatan di pusara..
kebanyakan mereka menziarahi pusara si bapa..
seperti ada hari kebesaran disini..
walau tidak meriah seperti hari raya...
sudah cukup meriah hanya untuk hari bapa...
alhamdulillah..
anak2 masih ingat...
walaupun bapa mereka sudah lama tiada..

dan aku terasa sgt gembira bila dapat duduk disisi pusara..
terasa dekat benar dgn ayah..
macam2 aku bualkan dgn ayah..
macam2 yg aku adukan..
ayah pasti dengar..
ayah pasti tersenyum dgn bebelan aku...
hari ini tidak setitis pun air mata jatuh tatkala aku dipusara..
kerana aku pasti dgn rasa gembiranya..
walaupun ayah tiada..
kasih sayang beliau tetap utuh untuk aku..
untuk emak..
untuk kami adik beradik..

dan hari ini seperti ada satu kuasa menyelinap masuk..
satu kuasa yg halus untuk aku jd lebih kuat..
kuasa kasih sayang yg utuh..
untuk aku juangkan supaya jd anak yg membanggakan..

ayah..
adek rindu sangat kat ayah..
tp ayah jgn bimbang..
adek dah semakin kuat...
selain ayah.. ramai yg sayangkan adek..
and i'm not alone..
especially when i have yer love for whole my life..

al-fatihah untuk ayah..
love u very much ayah...



9 comments:

Nora said...

salam perkenalan ,hai ketahui lbh lnjut mngenai produk MARYKAY @ peluang menjadi BEAUTY CONSULTANT as part@full time.hubungi sy.tq yer

Diya Kamaruzaman said...

looks like, akak semakin tabah. ayah akak tentu gembira kalau akak selalu beryakin dan bertabah mcm ni =)

filanastasia said...

diya : tq dear.. ameen.. semoga akak terus tabah..

nora : salam kenal..

Princess Liyana said...

Al-fatihah...

yana tau, akak mmg tabah...smoga akak tabah selalu..aminnnnnnn;)

filanastasia said...

yana : tq sayang.. ameen...

zureen @ mama said...

Al-Fatihah untuk ayah adik Fila..

Pocket said...

alfatihah utk ayah,
pocket nyer ayah pun meninggal lama dulu, n malu nak cerita, pocket yg 'hujan' paling kuat...
entah kenapa...
sampai kena dibawak jauh dari jenazah...
entah kenapa...

tp sekarang ni harapnya pocket dah kuat la kot skit.. dah 30an dah pon...
tak selemah 15 dulu:/

AIN-NAAZ said...

aku pon rindu kat atok jugak... huhuhu...

filanastasia said...

kak zureen : tq.. al-fatihah..

pocket : sama-sama kita tabahkan hati ya.. tidak salah menangis walaupun anda lelaki.. sesungguhnya adalah lebih baek tidak menangis, tetapi kehilangan org tersayang hampir seperti meragut jiwa sendiri.. i understand it well...

ain-naaz : kak d tau.. meh balik jumpa atok.. hang tak bgtau dier hang nak kawen...