Sunday, 14 December 2008

salah ke?? aku ok jek..

salah ker??
aku kerja begini..
ya.. tidak berjadual..
tidak punya waktu yg begitu teratur..

bukan aku suka² tak nak jadual kan kerja kami..
dulu kami punya shift..
tapi ada kala dan ketika...
apa yg dijadualkan tu..
satu benda tak leh nak guna...
kerana kami bekerja sendiri..
bukan kerja pejabat yg waktunya ditentukan..
bukan kerja yg waktu operasinya hanya 12 jam..
kami bergerak.. memberi servis 24 jam...
24 hours / 7 days a week... mind you...

ya.. mereka rnk yg laen punya waktu bekerja..
8 jam kerja.. 4 jam OT...
tetap setiap hari...
dan punya off yg tetap..

tapi aku ini laen..
aku dan acik.. kami tidak sama seperti org laen..
kami punya tugas dan agenda berbeza drpd mereka yg laen..
begitu juga cara kami bercuti...
memang sukar nak paham...
terkadang.. kami pun nak gelak sendiri...
masing² nak jd superman n wonder woman..
tapi kami tidak pernah mengeluh..
kerana kami ikhlas n enjoy bekerja..

dan aku.. gembira di sini..
punya bos yg baek hati..
sangat memahami..
serta yg paling sayang diri ini..
mereka yg mengata aku itu..
punya boss yg sehebat aku???
i don't think so..

jgn la kamu suka suki nak kata aku..
punya ijazah tapi kerja lebih masa...
bekerja seperti kuli..
dah aku bukan boss.. memang la aku jd kuli..
apa kes nak lawan tokei???
kenapa?? salah ker?? hina ker??? aku ok jek..

ijazah itu hanya sehelai kertas wahai teman..
tidak mengajar apa-apa pun dalam kehidupan..
tapi pengalaman.. pengalaman itu yg mematangkan kita...

jadi.. ku pohon.. tolong hentikan..
kalau kamu mahu memilih kawan berasaskan kerja..
sila lah pergi jauh..
kamu tidak layak untuk jadi temanku..

5 comments:

goasop said...

kak fila, lets enjoy our life! drg yg suka ckp tahpape tu jeles tu. biakan drg ng 'mulut' n 'jari jemari' drg!

chaiyok kak fila!!

[ Eclipse ] said...

kata kerja dgn keluarga XD kerja je mana yg leh enjoy dari stress dgn kerja komputer dan pejabat yg seejuk XDE jangan memilih org kata

moh x yah kawan org mcm tu

filanastasia said...

goasop : yup.. jeles ntah ape-ape jek.. huhuh

[eclipse] : sebab keja ngan keluarga la mereka mungkin tak nampak cabarannya.. tak glamour.. tp pedulik la kan nad kan..

sofeya kadeja said...

btol tu akak...cam feya...siapa sangka feya receptionist yg punya degree...hehe...pengalaman itu yg penting....feya stuju dgn akak...

filanastasia said...

feya : huhu.. mesti stuju tau.. kui kui kui..