Friday 24 April 2009

memori 10 hari lalu...

23 april 2009...
10 hari yang lalu..

kami (aku dan kazen) dibelanja oleh beliau...
[owh.. kami berpandangan sesama sendiri...]
[kerana kami amat bertuah menjadi anak sedara yg dibelanja]

10 hari yang lalu...
kami bergurau senda..
beliau memang suka benar bergurau dgn aku...
mahu diajarnya aku the art of speaking...
beliau 'ayah keduaku' yg tidak lelah mengajarku pelbagai perkara...
mahu diajaknya bergosip...
ya.. pantang aku lalu depan rumah beliau..
pasti disuruh berhenti utk bergosip...
mahu diajaknya aku dtg ke rumah beliau untuk 'hang out'..
perkara wajib bila mak n aku ke kampung..

10 hari yang lalu..
aku memandu dan beliau duduk disebelahku..
berbual pelbagai perkara...
berselang gelak ketawa..


10 hari yang lalu...
aku bertemu beliau di rumah arwah abg sedaraku..
mengajakku hadir perkahwinan anak beliau..


dan 10 hari yg lalu..
itu lah kali terakhir aku mengucup tangannya yg masih hangat..
mendengar suaranya yg tegas tp penuh kasih sayang...
melihat beliau berdiri sambil melambai..

dan hanya kerana ianya baru 10 hari yang lalu..
membuat aku terduduk dan tersentak..
bila beliau pergi menghadap Illahi..
meninggalkan kami semua..
terutama aku yg sangat sayangkan beliau..
kerana aku sudah seperti anak perempuannya..
dan beliau 'ayah kedua' ku...
terutama sejak pemergian arwah ayahku...

dan tadi..
kucupan di dahi sejuk beliau..
menjadi kucupan terakhir dariku...


Pak Andak..
adek sayang sangat kat pak Andak..
i know u knew i love u...
terima kasih untuk segalanya Pak Andak..
semoga roh pak Andak dicucuri oleh-Nya..
pergilah bertemu ayah...
sampaikan salam rindu adek pada ayah..

adek redha..
dan memori 10 hari yang lalu..
akan adek simpan dalam lipatan ingatan adek..
selamanya..


al-fatihah untuk pak Andak..
En Abdul Rahim bin Abd Ghani...

7 comments:

Yana Ismail said...

Al-fatihah. Akak, kuatkan semangat ek? Allah lebih sayangkan dia kak..smoga dia ditempatkan di kalangan org2 yg soleh..aminnnn.

Neo Erich Adam said...

al-fatihah.
takziah ye sis.
tabahkan hati, truskan berdoa.

Anonymous said...

alfatihah... takziah buat kamu sekeluarga....

Pocket said...

alfatihah,
somehow pocket pun tumpang sebak jgak.
stay strong yah

Encik Shino said...

tabah kan hati...
dan bersabar..

zureen @ mama said...

Salam takziah dr Kak Zureen.
Semoga rohnya dicucuri rahmat Allah..Al-Fatihah..

Qim said...

Oh my dear fren fara salam takziah utk fara n family. semoga roh kedua2nya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan hambaNya yg beriman.. bykkan bersabar..