Friday, 1 August 2008

SKLD - Sistem khidmat layan diri..

yuhuu.. morning everybody..
ari ni dah masuk bulan ogos.. 1 ogos 2008..
(oopppsss awat cepat sgt...)

by the way... mulai ari ni (1 ogos 2008)
semua stesen minyak berjenama (fullfledge) dlm negara..
akan mengamalkan sistem khidmat layan diri..
ini adalah arahan dr KPDN...
padahal dr dulu pun dah patut buat sistem ni..
cuma terkadang manusia ini mahu yg mudah sahaja..
mulai sekarang...
customer perlu lah :
isi minyak sendiri..
lap cermin sendiri..
pepandai la kamu² wahai customer.. hihihi...
tak dapek den nak nolong...
huhuhuhu...

tapi SKLD ini terkecuali bg warga emas, cacat anggota dan wanita mengandung....

sekian berita dr RSA skudai..

4 comments:

shinO サイフル said...

Sistem ni kan dah mcm biasa ni bandar2 besar spt JB, KL dan lain-lain. Namun di Kota Bharu dan Kuala Terengganu ia mungkin memberi sedikit masalah pada pembeli minyak. Apepun, saya menyokong 100% usaha kerajaan mengurangkan penggunaan buruh asing di negara kita. :)

Arahan kerajaan ini adalah lanjutan penghantaran pulang pekerja asing ke negara mereka. Yer ..mari kita membasmi PATI. :)

filanastasia said...

shino : huhuhu.. kat pantai timur masih sepenuhnya RNK isikan ek?? ala.. kat sini pun ramai jek yg minta isikan.. especially singaporean.. oppsss.. shh jgn bgtau diaorang tau.. hihihi

annaheim said...

kalau kat KT,sy perasan,certain jer yang kena layan diri...dlu pon,penah stesen minyak tertentu buat mcm tuh,tp hanya dpt bertahan sekejap jer,lepas tuh,kembali kepada menggunakan tenaga pekerja...huhu..~

KEKASIH 'ATOK' said...

kak di.. dah tu abg2 bangla tuh along antar pulang ker??? ish ish ish cian plak kat depa... hehehe.. nak harapkan budak2 melayu keje.. huh hampesss..pemalas nak mamposs... malas blajo malas keje. entah apa2 aje budak2 tuh.. takde ke sedaran langsung kan kan..