Monday, 5 January 2009

kiamat kah dunia??

tepat kul 5am..
satu susuk tubuh kurus tercegat kat depan pintu stesen..
sambil tersenyum-senyum hulur paper kat cashier..
adik-adik neh susun paper untuk dijual..
aku tarik satu..

dan aku rasa macam nak marah..
nak nangis pun ada..
apa nak jadi dgn manusia n dunia kini...
aku memang bukan baek mana..
nak kata kuat iman pun tidak jugak..
tapi aku tau aku tak akan jd manusia yg kejam..
tapi aku hanya aku..
yang tak punya kuasa nak musnahkan manusia kejam itu...

kalau satu waktu dulu...
jika dikejar musuh..
pergi la ke masjid..
sejahat mana pun org tu..
mereka tidak akan disentuh secalit pun..
selagi mereka berada dlm masjid..
bermakna.. masjid tempat terselamat sekali..
mcm masa tsunami pun...
masjid jek pun yg kekal tak hanyut..

tapi kini.. hari ini..
masjid tempat pertama yg diserang jet pejuang..
giler btul mereka... tak beretika..
masjid diserang bertubi sampai jd debu..
dan manusia yg kononya mahu berlindung..
hilang nyawa free jek..

aduhai.. inikah kiamat kecil??
yg ntah dah berapa kali berlaku..
hampir kiamat kah dunia???

aku tak tahu apa dosa palestin sampai diperlakukan mcm tuh...
tapi yg aku tau..
walau apa pun yg dilakukan..
mereka tak berhak dihukum begitu cara..
yg paling sedih kanak-kanak jd mangsa..
mudah-mudahan kiamat kecil ini cepat berhenti..
dan mereka yg berlaku kejam tu..
biar terbakar jd debu kat atas dunia neh...
sampai la semua keturunan..
biar mereka rasa..

dan aku hengat obama tak sama mcm bush,,...
ghupanya sama aja..
laknat la mereka..

ok.. aku memang tgh emosi ni hah..
so korang buat² bodo jek la kalau ada kata² yg kureng aku tulis..

6 comments:

AiE bAhRi said...

kak,
betul tu..
sekaarng macam2 dh diberi petunjuk dari Allah menandakan kiamat hampir tiba

azie said...

kak fila..

obama belum memerintah lagi. bush maintain sampai bulan 3. ( kalau tka silaplah statement ni)

so ni masih kerja si lahanat tu.

kristian dan yahudi tidak akan berhenti memerangi orang islam sehingga turunnya nabi isa.

Princess Liyana said...

Hm...ntahla kak..rasa mcm sama je mereka bila naik takhta nnti..OBAMA = BUSH...

S h i n o said...

taktau nk ckp ape..
benda dh biasa lah..
ckp pn x guna. Doa je lah..
hurmmmm

[ Eclipse ] said...

nie dah kali 2 kan XD heh mcm beli air coke je

.fatin nabila. said...

gile jht mereka!
nape xde org nk bom dier ek..
truk tol..
tgk slide btn yg latest baru² ni..
kesian gile..`