Tuesday, 21 October 2008

selulit?? TiDAk.. huhuu

thanx to mediahidupsehat.com
selulit ibarat mimpi ngeri bg kaum wanita...
tu majalah yg kata..
saya kata??? ntah la yer... yer jugak kot.. huhuhuh...

jom kita lihat langkah² menghalang selulit dr terus melekat kat tubuh kta...

1. kurangkan pengambilan minuman beralkohol, kafein dan makanan pedas.
  • reason : toksin yg dikeluarkan akn berkumpul di kelenjar lemak..
  • komen sy ; adoi.. dah er kopi n teh itu peberetku.. n asam pedas mak hidangan wajib.. ermm padan ler tak kurus².. uish uish

2. berhenti merokok

  • reason : rokok menyumbat kapilari pembuluh darah, menyebabkan kulit tidak kuat..
  • komen sy ; sy bebas rokok ok..

3. minum ayaq masak mengikut keperluan tubuh

  • reason : nak nyah toksin dr badan
  • komen sy ; owh ini benda paling sy suka (dulu tak reti pun nak minum bnyk).. 6 liter sehari cukup tak???

4. senam secara berkala

  • reason : melancarkan perjalanan darah
  • komen sy ; adakah darahku tidak lancar??? huhuhu

5. elakkan stress

  • reason : bila stress, otot tertekan, so kelenjar pembuangan toksin terhalang..
  • komen sy ; alahai.. kena cari tukang urut penghilang stress gini.. huhuhu

sumber : keluarga harmoni; 15-31 oct 08

2 comments:

ALIYA said...

selulit??erm,tuhle,perempuan tak suke selulit,hehe,org kate mcm kulit limau kan,aisey....bagus2,cantikkan diri wahai kaum hawa...

filanastasia said...

aliya : huhuhu.. betul la.. benda tu ler yg paling susah nak ilang.. tp kalau dah buat mcm-mcm tak ilang gak.. pasrah jek la.. huhuhu